Luxor

Så imorgon bär det av mot Luxor för ännu en utflykt bland templen. Härligt härligt.
Fick idag också veta att jag om 2 veckor kommer åka ut på Nilen och vara där i en hel månad!! Det är galet, men mycket gäster och galna utflykter så det ska nog bli kalas.
Marre har ju varit här, skit roligt. Tyvärr träffade jag henne inte så mycket på grund av att jag jobbade, men hon har blivit kompis med mina dejliga kollegor istället så det är super roligt.
Mitt internet hemma har börjat spåra ur, men jag ska köpa ett bättre så sen ska jag komma igång med bloggandet. Men fram tills dess... Peace out!

Kairo

Var i Kairo igår och hade min första 24timmars utflykt. Det gick helt okej, men jösses Amalia vad nervös jag var innan. Så förutom att min buss gick sönder, gästerna fick först inte de hamburgare de hade bestämt och massa andra små problem så är jag nöjd, det var trots allt första gången.
Imorgon kommer Marre och på lördag är det guidefest igen så jag hoppas marre kommer ha en underbar vecka här med mig.
Jag kommer tyvärr vara på båtutflykt hela dagen men de ska nog bli bra iaf.

what to do

Så ännu en dag på jobbet. De flesta är halvt utslagna eftersom det var guidefest igår. Carro ligger på soffan här på kontoret och mår pyton, jag försöker får bort nackspärren (funkar inte!) och resten vet jag inte alls vart de har tagit vägen.
Men det blev en bra kväll igår, vissa gick hem lite tidigare pga alkoholens dåliga påverkan, vissa satt och mös på stranden, andra gick hem med andra guider och sist kvar var jag och Hanna banana. Vi var tappra och försökte hitta människor vi kände igen, men vi såg ingen förutom Ali. Han stod och dansade men nån vingbrud. Så runt 4-5 tiden gav vi upp och började lunka hemåt. När vi precis kommit ut från discoteket hör vi Ali ropa efter oss. Då visar det sig att han sa till bruden (som förövrigt var kvar själv där med Ali) att han skulle på toa och sen lämnade han henne där. Alltså den mannen....

Men vi kom väl hem runt halv 6 snåret och sen skulle vi upp och jobba idag igen allihopa. Så, som ni kanske förstår är humöret inte på tipp topp idag.

Och jag fick också reda på att jag på onsdag ska köra min första utflykt till Kairo. Detta kommer bli väldigt intressant för jag känner mig inte direkt påläst. Men det är ju bara att börja läsa på nu.

Snart väntar hotellservice och vi har ju sån tur att vi har chaufförer som skjutsar runt oss, skit soft!

Ha en härlig söndag allihopa!

Peace out

huvudet har börjat växa fast i axeln..

Har fått nackspärr! Ser ut som att huvudet snart ska börja växa fast på axeln på mig. Och i kväll så ska ju vår väl Ali ha guideparty på sin restaurang och som ni hör så är den riktad till oss (skandinaver) som jobbar som guider här i Hugget. Brukar vara, apollo, ving, fritte å solresor som är där. Ganska nice faktiskt. Så jag får väl "supa" bort smärtan i nacken. Undra om jag kommer ha så ont i morgon bitti när jag vaknar att huvudet kommer vara vid naveln. Följd frågan där blir ju, är jag verkligen så vid? Hmm, ja vi märker väl imorgon.

I dag har jag haft välkomstmöte på Hilton igen, och var runt 50 pers där. Och mötet gick super bra. Fick med mig alla i "skämten" och de bokade gaaalet mycket utflykter så det känns bra.
Nä nu ska jag upp till Carros lägenhet för där kör vi i huset förferre i kväll. Vi bor alla guider från Solresor/Solia och Bravo tours (danskar) i samma hus, aaa alla förutom 3 st som bor i huset mitt emot. Men det är härligt när vi bor så nära varandra, känns som man bor i en studentkorridor eller nått sånt.
Men se så vänner, börja boka er semester till Egypten i vinter!
Peace out!

Vi är på hugget

Då var min första utflykt här i "Hugget" avklarad.
Jag åkte i väg med 17 pax (gäster) i jeepar ut i öknen, där besökte vi ett beduinläger.
Det var 2 svenska gäster och resten reste med SOLIA och kommer alltså från Norge.
Det blev en härlig eftermiddags- kvällstur med mycket skratt och många frågor som besvarades. En mycket bra utflykt tycker jag, och jag känner mig faktiskt väldigt nöjd med min insats även om allt är relativt.
Men nöjda gäster betyder en nöjd Madalina.
Ja Madalina har blivit mitt nya namn då turkar och araber har lite svårt att säga Madeleine. Men jag gillar´t!
Om några timmar ska jag ha mitt andra välkomstmöte för denna säsong och det ska jag ha på inte mindre än på....HILTON long beach hotel!. Wohooo erkänn att du är lite avundsjuk på att jag får vara där men inte DU! Jag väntar bara på att Paris snart ska komma på in tågande med hundar, väskor, knark, killar och massa livvakter i släp tåg. Undra om den dagen någonsin kommer komma? Önska kan man ju göra i alla fall.
Och om någon skulle undra, vi har runt 35 grader här idag! ;)

Long time no see

Jag vet, jag vet det var ett tag sen sedan sist. Men guess who´s back?!
Spenderar just nu mina dagar med att arbeta som resledare i Hurghada, Egypten och trivs som fisken i vattnet.
Även fast landet är galet skitigt och araberna (de flesta) är så otroligt freaking dryga!
Men har nu sett och gått in i pyramiderna (Kefrens grav), sett sfinxen, varit på det egyptiska
museet i Kairo, varit i konungarnas dal, sett Tutankamons grav, även faraonen själv, varit i Hatchepsuts tempel, snorklat i röda havet, sett hur beduiner bor ute i öknen, åkt en glasbottensbåt, åkt taxi fram och tillbaka från krogen med diverse stopp på vägen för endast 15 sek och självklart också upptäckt Hurghada by night. Detta är året då jag ska ta mitt dykarcert också hade jag tänkt.
Det är väl ganska kortfattat vad som hänt sen jag ankom hit för 3½ vecka sedan.
Men mer updates kommer....