Snökaos,förseningar och en konstig man

Det är alltså snökaos här i Jessheim. Ungefär som det var i Gävle 98, eller det kanske var 99? Alltså jag kunde kanppt köra hem nu, och sen möter jag en sån bilist som  jag hatar, nämligen egobilisten. Jag var i uppförsbacken innan jag svänger ner in till vårat hus och då precis efter en vägbula möter jag denna tokskalle, som bara kör utan att bry sig om att jag ligger mitt i vägen (enda spåret att följa) och måste köra in i en snödriva på grund av att han bara körde i hög fart. Sen kom jag inte ens ur den, så jag tutade efter honom, men han bara körde. Jag blir så arg att jag inte vet vad jag ska ta mig till?!!!! Undra hur det ska gå imorgon och ta sig till jobbet?

Trappan upp till oss.
På grund av detta väder så blev i stort sätt alla flyg försenade eller inställda, så vi hade super mycket att göra. Som tur var kom Martin (chefen) och hjälpte oss annars hade vi varit 3 stycken bara. Och så sålde en kassa för ca 6500 på en halv timme, vilket är väldigt bra.

Det var en man också som var väldigt.. hur ska jag säga..... annorlunda? Han frågade var det var i för grejer i salladsbuffen när man såg det klart och tydligt, typ fetaost och potatis med tomat. Sen frågade han om jad hade varit i pingstkyrkan förut, och då sa jag ja men att jag inte var med i den utan i svenskakyrkan och att jag trodde på Gud. Då blev han ju helt lyrisk och berättade att han var pastor i en pingstkyrka uppe i nord Norge, och så började han predika för mig. Inte för jag har nått emot predikor men när jag jobbar och har mycket att göra kan det kännas lite si så där. Och sen efter en stunds pratande gick han. Men så kan han tillbaka senare och var liksom tvungen att prata bara med mig, och han kunde bara köpa mat om jag var där och berättade var det var och var det kostade. Och detta var under rushen så jag hade inte direkt tid, men jag ville inte vara otrevlig så jag gjorde allt han ville. Men sen när han frågade om han kunde få extrapris på grejer då gick jag. Då gick han till Kila i kassan och sa att han skulle få 2 smörgåsar för 100 kr (typ 2/3 delar av priset) Men då sa Kila till han att han inte kunde göra så, men mannen bara gick och sa att han skulle komma tillbaka sen och att han visst skulle får 2 för 100. Efter ca 30 min kom han tillbaka och letade efter mig (jag stod och gjorde smörgåsar där ingen såg mig) då gick han fram till Kila och frågade efter mig. Kila sa då att jag hade gått hem. Så då sa mannen så här; "Du jag köpte ju en sallad här tidigare och du tror inte Madeleine (han hade spanat in min namnskylt) har lagt den i ett kylskåp till mig?" Alltså han hade ätit upp den!!! Vem gör så?? Väldigt fult beteende må jag säga!!! Så Kila sa till han att han inte trodde att jag hade gjort det, och då gick mannen och kom inte tillbaka nå mer. Konstiga människor det finns i denna värld. 
Mina fotspår upp till trappen

Nää men nu är jag super trött- Ska jobba imorgon igen.. Gäsp....
Sov sött alla, och
Tilde ;GRATTIS!!!! =)
Johan
; saknar dig min vän!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0