Semestern..

..har liksom bara flytt sin kos känns det som. Den började inte allt för bra. Knappt en dag med sol, men sen efter några dagars väntan. Då kom den, som om den aldrig varit borta. Det kändes som om jorden återföddes. Människorna kom ut från deras hus(Ja förutom min syster då som skyr solen och sover borta dessa dagar istället), man ler åt varandra, man blir glad. Jag kände att den här semestern, den skulle igen få förstöra. Men vad är det som har hänt. Jag har blivit smittad och tror jag fått halsfluss!  Då hade jag pratat med doktorn i fredags om varför jag blir sjuk så ofta. Hans förklaring va att det säkert berodde på att min kropp aldrig blir riktigt frisk innan jag blir sjuk igen. Den har för dåligt immunförsvar alltså. Och man kunde inte göra nå tester enligt honom för att få göra de måste man ha haft samma "grej" typ minst 4 gånger inom loppet av ett år eller vad det va. Ja men HALLÅ!! Nått stämmer inte, man ska inte bli sjuk så här ofta! Så idag när jag ändå hade tid på hälsovårdscentralen för att göra nå allergitest, så tänkte jag att jag skulle fråga när jag ändå var där om någon läkare hade tid i 3 sekunder för att checka min hals. Kunde knappt sova nått igår!
Så jag frågar henne i receptionen om detta, men hennes svar va:"Nä du får åka hem och ringa och boka tid igen" När jag ändå var där!!!
Så när dom äntligen ringer upp min 30 min försent (!) och 4 timmar senare, så säger hon jag pratar med att det var väldigt dumt att jag inte kunde få nån att kolla på halsen när jag ändå var där. Men eftersom halsfluss vanligtvis inte ger utslag förr'n efter någon dag så måste jag bli tvungen att vänta för att se om det förvärras eller inte. SKA JAG BEHÖVA DÖ INNAN DOM GÖR NÅTT??!! Så nu hoppas jag innerligt att min hals kommer sammarbeta med mig så jag kommer somna snabbt. För annars kommer jag vara en ännu surare semesterfirare. Det vill ni inte, TRO MIG!

Glad semesterfirare äter tårta, inte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0