Ama-fucking-mazing

Helt otroligt. Tror ni inte att jag har blivit sjuk igen då?! Men nu tror jag vad som krävs. Jag måste operera bort mina halsmandlar. Eftersom jag nu har haft riktigt ont i halsen 4 gånger inom loppet av 5 månader. Jag såg att jag har varit sjuk 42 dagar det här året! Då är det nått som inte stämmer! Mamma börjar bli orolig och jag tycker att det är skit jobbigt. Det är inte roligt att behöva ringa chefen och säga att man blivit sjuk.. igen! Men nu vägrar jag sjukanmäla mig. Jag kommer jobba även om det kommer vara otroligt påfrestande. Men man får väl knapra alvedon som aldrig förr.

Vet ni vad. Jag kunde inte svälja tabletter förrän jag blev cirka 15 år. När jag var sjuk och egentligen skulle behöva ta nån tablett fick jag ta brus eller flytande. Och ni vet väl hur äckligt de flesta flytande mediciner smakar. Fy tusan alltså. Vändpunkten kom då jag var tvungen att ta typ 5 tabletter för min lillasyster hade fått springmask. Jag låste in mig på toaletten. Det kanske tog nån timme och jag förbrukade några tabletter extra. Men jag fick i alla fall ner alla och gissa om jag var stolt. När jag hade svalt 3 tabletter kommer jag ihåg att jag sprang ut till mamma och var stolt och sa att jag lyckats svälja 3 av dom! Mamma blev också stolt, men påpekade även att jag hade 2 kvar. Så jag sprang tillbaka och sen efter ett tag hade jag lyckats få ner dom allihopa. Den dagen kommer jag ALDRIG att glömma. Men trots att jag nu inte har nå problem med att svälja tabletter så brukar jag aldrig ta det om jag verkligen verkligen inte behöver. Det är när man verkligen mår bajs, då, då kommer dom fram. 

Nu måste jag göra lite te igen, har snart druckit te för ett helt regement...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0