Don´t worry, be happy

Igår hade jag verkligen en sån dag som man inte vill ha.!!!! Jobbade först från kl 07:30 till 21:30. Sen gick jag direkt till en tjej från Halallas jobb (Marie) som vi har börjat hänga med. Var tänkt attt vi skulle ha en skit rolig kväll, med att gå på en invigning av en ny krog som skulle ha öppnat här i Jessheim. Men var det nån invigning? NEJ! Dom öppnar inte förrän om två månader tydligen!
Så jag gick hem och gjorde mig i ordning i hopp om att vi kanske skulle komma iväg på nått annat roligt, eller rättare sagt att Maries kompisar skulle bjuda in oss på nån förfest. Men hände nått av det? NEJ igen!! Så vi satt hemma hos Marie och drack vin i vår ensamhet. Det var ju i för sig roande det också, men när man vet att man skulle kunna ha haft det ännu roligare, så suger det att bara vara hemma. Men runt kl 1 på natten bestämde vi oss för att åka in till Jessheim centrum för att se om det var nått roligt som hände. Gick först in på en pub där det var massa 40 plus människor som försökte stöta på en så fort man klev innanför dörren. Så NEJ, det var inget för oss, så vi gick vidare.
Kommer in på en annan krog, och där sitter alla Maries kompisar, som vi hade trott skulle höra av sig till oss om de skulle ut.Men NEJ, där satt de och var fulla själva, utran oss! How could they?!!
Så vi satt oss i ett hörn och tittade argt på dom. Och då hoppas man ju på en respons, att folk ska komma och heja. Men gjorde dom det? NEJ! Så det var en skit dålig kväll rent ut sagt!  Och när man har jobbat 13 timmar och sen inte får någonting ut på att "offra" sig för att gå och festa, då orkar i alla fall inte jag mer.
Så kl 4 låg Madeleine Ringh i sängen och sussade sött och drömde om att lördagen skulle bli bättre.
Men NEJ, då vaknar hon upp med att hon har försovit sig 1 timme! Det var ju verkligen skit bra.. NOT!
Kunde min dag ha börjat bättre? Joo det kunde den ju, jag skulle jobba med en som är som den är. Väldigt speciell kan vi säga. Var tvungen att upprepa sig att jag var tvungen att skriva att jag hade kommit försent i timlistan..No shit Sherlock! Jag blir så irriterad på såna människor, sköt dig själv!!  Att vi människor alltid ska bry oss så mycket om vad alla andra gör. Det är lite som Houman Sebghati säger i en av sina låtar: "Folk dom har inte liv, och när de inte har några liv då börjar de snacka om andras". Nu vill jag inte bli missförstådd, för tro mig jag har inte heller nått liv . Men det finns gränser! Att orka gå runt och bry sig om vad andra skriver i deras timlista är inte direkt något jag orkar lägga min energi på. Men nu när jag tänker efter, att jag orkar lägga all min energi på att skriva ett inlägg om denne, kanske inte heller är så himla bra. Nää KARMA, KARMA, what goes around comes back around!
Halalla berättade om en flicka vars familj avlidit. Alla som klarade sig var hon. Hon låg i koma i två dagar och sen när hon vaknade upp ur den hade hon ingen aning om vad som hade hänt. Att hennes familj hade omkommit. Så hemskt! Vad tusan är en dålig kväll jämfört med att ha förlorat hela sin familj! När hon hade berättat om detta fick jag så dåligt samvete att jag hade tyckt synd om mig själv för att jag hade tyckt synd om mig själv för jag hade haft 1 dålig dag. Så då tänkte jag att "ähhh, dont worry, be happy". Allt brukar alltid lösa sig till det bättre. Gud har en plan, vare sig man tror det eller ej!


Nu till en rolig sak! =) Ni som har sett Floorfiller och Idol, kommer veta vilka jag pratar om nu. Idag när jag jobbade kom det in ett stort gäng med svenskar som visade sig innehålla, en rödhårig tjej som varit med i årets Idol, och hon som var danstränare eller vad man ska säga för dom i Floorfiller. Så det var ju lite coolt. Men det bästa med dagen måste ändå ha varit att jag såg en sån himla fin kille (svärmorsdröm!)Han var med i det gänget och allt med honom bara skrek "Madde". Hans utseende, personlighet,klädstil, ALLT! Jag blev ju så nervös så jag visste inte alls vad jag skulle ta mig till. Så då blev jag ju kaxig istället då. Undrar varför jag blir så där kaxig när nån gör mig nervös? Hmm.. nån som kan klura ut det?
Aaa men jag blev i alla fall super glad att jag hade sätt han och att vi hade ett litet moment där när han beställde maten. Så i all denna upprymmelse gick jag och köpte mig en parfym. Tyckte jag skulle börja lukta lite gott å. :P

Nää men nu har det här inlägget blivit alldeles för långt, men jag har så mycket som jag har att säga. Men jaja, det får bli en annan dag, imorgon kanske?? :D hahha

Ska väl börja städa nu innan jag blir alldeles för trött.

Puss och kram skumbanan

Kommentarer
Postat av: Evelina

HAHAHA den den lilla repliken sa du jämt "när folk inte har något liv..." älskart.

Själv har jag kommit på att mitt liv inte är nå kul alls, det går bara runt runt å runt.. hur jävla booring som helst.



Och så saknar jag dig. Kollade på la boquita bilderna å fan vad smal vi var då! Sjukt, plus att fan vad snygg dennis och youri är.. gosh, fattade det inte då. Det suger att man kommer på det sen. Vi skulle ha tagit hit dom. Muuums. Hittade massa bilder jag glömt bort. Massa pussbilder ;)



Amen du, jag älskar dig ja!

Puss världens bästa tjej



2008-11-16 @ 00:36:59
URL: http://evelinasresa.blogg.se/
Postat av: Evelina

jag har gjort något dumt!

2008-11-17 @ 23:49:46
URL: http://evelinasresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0