Avundsjuk!

Jag blir skit avundsjuk när alla går med sina respektive och ser super duper kära ut. Jag vill också!!
Varför blir det jämt så att varje gång man tror att det här kan vara nått så blir det bara kattskit av det! Eller så här brukar det vara. Jag börjar flörta med nån, det är ömsesidigt ett tag, och sen om han blir på, då backar jag direkt! Men om han inte är på då vill jag ha han. Why man why?
Man vill ha det man inte kan få? Eller är jag rädd för att binda mig på rikigt kanske?
Håller jag på som jag gör nu så blir jag ju alltid singel och det kanske är det mitt undermedvetna vill? För då kan jag göra precis som jag vill utan att tänka på nån annan som jag ska ta hänsyn till. Kärlek är så svårt. Det bästa skulle ju vara om man hittade den rätta på en gång, men i för sig då skulle man inte veta om det var äkta kärlek. Jag citerar en Savage garden sång ; "I believe you can´t appreciate real love until you been burned". Så sant! Men nu räcker det för min del, give me some Löööv!!

Jag har en super söt vän som träffade en skit söt kille. Han var helt underbar, fick hennes föräldrar att acceptera att dom var tillsammans och allt. Men sen drog han sig bara undan!! Hon gjorde ingenting fel. Jag funderar på om han kanske blev rädd för han insåg att detta var kvinnan i hans liv? Jag vet inte alls. Men det jag vet är att många killar är skit (vissa tjejer också) och det som är viktigt för dom är SEX! Det känns som att de flesta killar inte bry sig om så mycket annat än sex. Sex sex sex, jag hör inget annat! Men vad tusan det finns mer saker i världen som är viktiga! Okej jag säger inte att sex inte är viktigt. Men kan inte alla bara vara trogna mot dom som dom är tillsammans med?! Varför verkar det vara så svårt?!! Om man säger att man älskar nån, då ska man väl kunna hålla sig till denne utan att behöva ha sex med andra? Eller varför gör man inte bara slut om man vill ha sex med andra?? Snälla, kan nån berätta det fölr mig? Jag tror inte på att "Plötsligt händer det". Och alla de människor som stöter på andras "egendomar"!Hitta egna män och kvinnor, va inte på andras! Hur svårt kan det vara att hålla tassarna bort? Och ni som har blivit lämnade eller har nån som är/har varit otrogen mot er. Ni är värd nått bättre och kan få nått bättre, glöm inte det!!!

Så nu har jag nog fått skrivit av mig lite ilska =)
Ska sussa nu
Sov så gott





1. The arrow sails right through: The result is falling madly in love, albeit briefly, with the first person you see. This can be quite embarrassing in the short term as running up to someone on the street, shouting "I love you!" and grabbing a boob or a crotch is generally frowned upon. However this causes no long term damage to the heart.
2. The arrow glances the heart and cuts it: This is initially very painful. The heart becomes very tender and leads to drunken whining along the lines of "Why don't you love me?" *Sob*. Fortunately the affect usually wears off by morning.
3. The arrow hits the heart but bounces off, leaving a bruise: This is a simple Do-you-want-to-go-out-sometime?-No-thanks situation, rather than a Do-you-want-to-go-out-sometime?-Ewww-you-make-me-want-to-shove-my-fingers-down-my-throat-I-have-to-go-take-several-showers-to-get-rid-of-the-grossness-of-being-asked-out-by-you! type scenario. Again there is no long term damage, but you should take care with the heart for a while, because it will be a bit sore.
4. The arrow digs in, but snaps off leaving a fragment in the heart: This can be quite nasty. This happens when you ask someone out and they say yes, but rapidly lose interest. Ultimately it doesn't cause too much damage, buy it's a bit annoying.
5. The arrow tears a chunk off the heart: The hole means that you are susceptable to developing huge crushes based on physical infatuation. If dealt with correctly this isn't a problem, it only becomes so if you leave the wound open to the elements. Most cases of stalking are a result of carelessness in this area
.6. The heart gets mangled: This happens during messy break ups. In this case Cupid got the shot right, unfortunately your chosen love decides to pull the arrow out with the delicacy of an elephant doing decoupage. This causes mass tissue damage and the heart struggles to survive. It's all kinds of painful.
7. Critical Fault: This is the worst. Cupid again is right on target, but unfortunately the arrow snags on something and is yanked out through the top causing a crack. It's circumstances beyong Cupid's your or anyone else control - it's just a bitch. If not treated carefully the heart can break in two and become completely useless. The common response to this eventuality is to go "ow! ow! ow-ee! ow-ee! ow


Kommentarer
Postat av: Eve

Jag vet det där... kärlek är inte lätt, är en hejare på att backa själv.. men madde, du träffar drömprinsen i spanien..det ska jag ge mig fan på. Där har dom ju bruna ögon :D och det gillar vi

2008-11-19 @ 21:53:42
URL: http://evelinasresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0